saya sayang shawn

2007年8月19日日曜日

bila aku serius...

mula2 sha balik..hr nih deja plak.. besok sahnon lak..sorg2 meninggalkan kehangatan kyoto nih menyebabkan kami2 yg lambat balik ni merasai kesabishian..
tibe2..PANG!!! aku dipukul dek realiti bahwasanya cuti yg sebulan pun aku jd x keruan.. mcm mana laa aku nak balik ke bumi bertuah msia 4 good?? boleh ke aku hidup tanpa internet 24 jam, 7 hari seminggu? tanpa konsert orange range dan ryukyudisko? tanpa naoto dan hirai ken? tanpa densha, sanjo, qanat dan outlet? dan yg paling penting, tanpa semua sahabat2 disisi aku sekarang ni... bukan aku x sayang negara.. sbb tanpa scholar pemberian ikhlas JPA dan tanpa usaha Dr. M, x der pasalnyer hidup aku sebahagia skang....

skang tgh heboh psl budak badak meng chee yg hina lagu negaraku.. aku pon agak berapi masa tgk vc tuh.. mmg kureng diajar... sedih aku mengenangkan ada org cina yg rasa mcm tuh terhadap org melayu.. sbb aku suker jer jiran cina aku.. baik sgt.. bile hujan die tlg angkatkan baju bile family aku x dak kt umah.. dan aku slalu jer jatuh cintan ngan cina kt sekolah aku yg hot2 tuh.. kt sini pun org cina baik2 jer.. sama la jugak ngan org india.. I mcm dah jatuh bedebuk2 bile tgk logan raj ngan s. kuhan.. wooooooo!!! hot!!! dan sedara mara aku yg indian pun baik2 dan berbudi bahasa orgnya.. jauh lg sopan dr aku nih.. jd aku x paham bile badak ni kutuk2 bangsa lain...

sbb bg aku keistimewaan msia adalah diversity.. kalu menatang ni kite x banggakan, aku pon x brapa tau aper lg nak dibanggakan.. sbb diversity nilaa kiter ader mcm2 food, mcm2 bahasa, mcm2 org dll.. badak nih ingat kt negara china dan india yg satu bangsa tu x dak org miskin kena tindas ker? ader gak org malas kerja.. penyakit M(malas) nih bukan penyakit bangsa, tp penyakit individual laaa... contohnya, abah,mak dan adik kecik aku shah amat rajin manakala aku dan adik lelaki aku boy ader sikit penyakit M.. see?? teori badak ni x bleh pakai laaa...

bertambah kalut jiwa aku nak meninggalkan bumi samurai ni.. bukan aku x patriotik, aku cuma berdebar mcm mana aku nak survive balik kt msia kang.. aku ada lesen tp x berani drive sbb takut terlanggar org, tp terasa lg x selamat nak pakai public transportation.. jatuh gaung laa, kena rogol laa.. takut nyah!!! sia2 mak belajar sini susah2, x sempat nak gi kerja pakai suit hugo boss kang.. oh, tidak.... tlg laa bertanggungjawab skit wahai org msia...

budak badak tuh ingat die jer kena discriminate ker? ini benda biasalaaa.. grow a pair dude!! kalu nak tau ape diskriminasi sile jd pompuan yg kureng senonoh dan berfizikal ala2 beyonce mcm aku, pastu masuk MRSM Taiping... hah..perfect!!! sejak amik result spm, aku dah x pernah jejak tanah tuh lg.. sampaikan sijil spm pon aku x amik2 lg.. trauma siyut!!!! special thanx to my senior...tanpa korg yg aho mana mungkin aku sekuat ini...
nasib laa aku ada nik, hani, noor, syaz dan syazza yg memastikan 2 tahun itu bukan hanya mimpi ngeri.. x lupa classmates 07 yg selalu menyokong dan memahami x semua pompuan itu ayu..hahaha...
namun begitu aku juga x lupa pada org yg tulis surat cinta pd senior dan membiarkan aku menanggung padah itu.. atau senior lelaki yg membuat ucapan 'khas baik punya' pd aku melalui pa system spy satu maktab dgr.. atau mereka yg menulis kata2 kesat atas meja aku dan geng2 aku.. atau jantan kabaret yg meludah kpd geng kami.. atau 'kawan2' batch sendiri yg merepot kenakalan kami pd warden hingga warden sendiri menangis, 7 hari sebelum tamat paper last spm.. aku x lupa semua itu...

tp ini adalah lumrah alam.. kt jepun yg aku x nak tinggalkan ni pon ada masalah2 mcm ni.. sampaikan berakhir dgn tragedi pembunuhan dan suicide.. nasib baiklah aku dan geng2 aku percaya pd tuhan dan akhirnya kami semua berjaya dlm spm, menyebabkan ramai terkesima.. doa org teraniaya nih slalunya makbul...
so, budak badak, sile hormat pd pegangan agama org lain... sbb ader benda yg u x percaya tp org lain hidup because of it...

-masihkah kau ingat?? black maria.....

8 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

sila la balik...bwk buah tangan OR tau..wuwuwuuuuuuuuuu

匿名 さんのコメント...

sambung lg..waaaaaaaaaa...byk memori pahit ker kat mrsm..jgn sedih jgn pilu..ko dk kat jpun skrang nie..org2 yg wat jahat tue kat mana skang? at les ko leh jumpa OR what?

sapphire さんのコメント...

dear adik,
di mana bumi di pijak di situ langit di junjung,
you will miss japan, but you are needed in m'sia,
bawa budaya jepun yg baik2 ke m'sia,

adik, i need ur help,
reply me at
sabahiah@uthm.edu.my,
thanks.

Friction さんのコメント...

Hidup black maria... Black maria forever... haha...

shawnaoto さんのコメント...

shirey* ko nak pesan pape?aku balik bercuti ni..hehehe..bgla alamat ker..kalu2 x jumpa boleh aku postkan..

shawnaoto さんのコメント...

encik hantu( kacang hantu),
terima kaseh sbb mendengar kesah the legend of black maria buat kesekian kalinya..jgn lupa invest in my next project, BM the movie k... akula sutradara, akula hero, akula heroin dll....

匿名 さんのコメント...

ohh..klasik sungguh entry ko ni son..memang ahh aku rase kalau ade ranking sape paling popular dkt mrsm(a)bukit tuh ko ahh no.1..sampai org yang tak dikenali pon leh buat cerita cam mereka sangat kenal ngan ko..giler ahh..tapi sekarang ko bleh tgk betapa hipokrit manusia2 itu..haha..aku gembira diorang menjilat balik ludah diorang..bodohh..sori..aku emo..

p/s:son,ko mmg bizi sokmo ko?

匿名 さんのコメント...

ohohohoo..best2.ak nk barang2 percuma OR ngan Dragon ash..ader ker?? ehhe..nk bli takde duit.uhuu..ko balik malaysia,bgtau la,nanti ak bg no.phone n semua la yg ko nak.